Menu
RSS
Δευτέρα, 29/06/2026
kalimera-arkadia logo
kalimera Arkadia Facebook pageKalimera Arkadia TwitterKalimera Arkadia YouTube channel
ΚΤΕΛ Αρκαδίας
kalimera728

Το 1ο Φεστιβάλ Παραδοσιακών Χορών «ΝΕΜΑ» άνοιξε τα φτερά του στη Δημητσάνα! (εικόνες)

Το 1ο Φεστιβάλ Παραδοσιακών Χορών «ΝΕΜΑ» άνοιξε τα φτερά του στη Δημητσάνα! (εικόνες)

1ο Φεστιβάλ Παραδοσιακών Χορών Δημητσάνας

Το πρώτο «Νέμα» στη Δημητσάνα: Ένα αδιάρρηκτο νήμα παράδοσης που τύλιξε όλη την Ελλάδα!

Σε μια βραδιά γεμάτη συναίσθημα, ρυθμό και τη λεβεντιά της ελληνικής ψυχής, το 1ο Φεστιβάλ Παραδοσιακών Χορών «ΝΕΜΑ» άνοιξε τα φτερά του το Σάββατο 27 Ιουνίου, στο κατάμεστο Δημοτικό Θέατρο «Μίκης Θεοδωράκης» στη Δημητσάνα.

Το ξεχωριστό πολιτιστικό διήμερο αφιερωμένο στην ελληνική παράδοση, τον χορό και τη συλλογική μνήμη, διοργανώθηκε στις 27 και 28 Ιουνίου 2026, στη Δημητσάνα από τον Σύλλογο Νέων Δημητσάνας «Κρυφοί Σχολειώτες» και τον Πολιτιστικό Αγροτουριστικό Σύλλογο Γυναικών Δημητσάνας, υπό την αιγίδα του Δήμου Γορτυνίας, σε συνεργασία με το Πολιτιστικό Ίδρυμα Ομίλου Πειραιώς και Υπαίθριο Μουσείο Υδροκίνησης, με τη στήριξη της Περιφέρειας Πελοποννήσου, του Διασυνεδριακού και Πολιτιστικού Κέντρου Δημητσάνας, επαγγελματιών και εθελοντών της περιοχής.

Με κεντρικό συμβολισμό το «νέμα», το νήμα που ενώνει ανθρώπους, τόπους, ιστορίες και γενιές, η Δημητσάνα φιλοξένησε για πρώτη φορά έναν θεσμό που φιλοδοξεί να αποτελέσει σημείο συνάντησης πολιτισμών και κοινοτήτων από όλη την Ελλάδα. Μέσα από τους παραδοσιακούς χορούς, τη μουσική και τη φιλοξενία, το φεστιβάλ ανέδειξε τον πλούτο της πολιτιστικής μας κληρονομιάς ενισχύοντας τους δεσμούς που μας συνδέουν με τις ρίζες και τις αξίες του τόπου μας και αποδεικνύοντας ότι παραμένουν ζωντανές και πιο δυνατές από ποτέ.

Το «Νέμα», που στην τοπική ντοπιολαλιά σημαίνει «νήμα», έγινε η αφορμή για να πλεχτεί ένα μεγάλο χορευτικό γαϊτανάκι από κάθε γωνιά της Ελλάδας. Ήταν το νήμα που τύλιγε η γιαγιά στον αργαλειό της ιστορίας, το νήμα που μας τραβάει πίσω στις ρίζες μας, αλλά και αυτό που ένωσε γενιές και τόπους σε έναν κοινό κύκλο.

Ο Δήμαρχος Γορτυνίας, Ευστάθιος Κούλης, χαιρετίζοντας την εκδήλωση, έδωσε το στίγμα της βραδιάς υπογραμμίζοντας τη σημασία της συλλογικής προσπάθειας:

«Η παράδοση είναι ένας ζωντανός οργανισμός και απόψε στη Δημητσάνα χτύπησε η καρδιά όλης της Ελλάδας. Θέλω να συγχαρώ θερμά την Πρόεδρο του Συλλόγου Γυναικών Δημητσάνας Αγγελική Μπίρη, τον Πρόεδρο του Συλλόγου Νέων Δημητσάνας «Κρυφοί Σχολειώτες» Ταξιάρχη Μπίρη, και την τοπική διαχειρίστρια του Υπαίθριου Μουσείου Υδροκίνησης Ήρα Παπαδοπούλου, που με το πείσμα και την αγάπη τους έκαναν το όνειρο, αρχή. Ο Δήμος Γορτυνίας θα είναι πάντα σταθερός υποστηρικτής τέτοιων πρωτοβουλιών που κρατούν τη φλόγα αναμμένη. Απόψε δεν είμαστε απλώς θεατές, είμαστε ένας κύκλος… και ο κύκλος στην παράδοση δεν κλείνει ποτέ, συνεχίζεται!»

Σε μια γιορτή από τη Νάξο μέχρι τη Θράκη η σκηνή «πλημμύρισε» από χρώματα και κίνηση.

Η Χορευτική Ομάδα Δημητσάνας άνοιξε τη βραδιά με τον αέρα των Κυκλάδων, για να ακολουθήσει ένα συναρπαστικό οδοιπορικό:

Το Εργαστήρι «ΧΟΡΕΙΑ» μας μετέφερε στην Αττική.

Ο Όμιλος «ΧΟΡΟΣΤΑΣΙ» έφερε τον μακεδονικό παλμό της Αλμωπίας.

Ο Σύλλογος «ΟΡΦΕΑΣ» συγκίνησε με την αρχοντιά της Μικράς Ασίας και της Πόλης.

Ο Σύλλογος Γυναικών Κρυονερίου ξεσήκωσε το κοινό με τη δύναμη της Θράκης.

Η «ΧΟΡΟΤΕΧΝΙΑ» από την Τρίπολη εντυπωσίασε με τους ιδιαίτερους ρυθμούς της Φλώρινας.

Η βραδιά έκλεισε με τους οικοδεσπότες της Δημητσάνας να επιστρέφουν στις αρκαδικές ρίζες με Τσάμικο και Καλαματιανό, προκαλώντας ρίγη συγκίνησης.

Τον ρυθμό της βραδιάς έδωσε η εκρηκτική Bronza Banda, η οποία με τα χάλκινα πνευστά της μετέτρεψε το φεστιβάλ σε ένα αυθεντικό γλέντι, παρασύροντας χορευτές και κοινό σε μια κοινή γιορτή.

Ιδιαίτερα φορτισμένη ήταν η στιγμή που ο Γραμματέας του Συλλόγου Νέων, Σταμάτης Καζάς, μίλησε για το ταξίδι που ξεκίνησε το 2024: «Ξεκινήσαμε μια όμορφη περιπέτεια με την καρδιά μας ως πυξίδα. Σήμερα φυτεύουμε τα δέντρα που θα χαρίσουν σκιά στις επόμενες γενιές».

Η πρόεδρος του Συλλόγου Γυναικών Δημητσάνας Αγγελική Μπίρη  συγκινημένη ευχαρίστησε όλους τους εθελοντές, τους χορηγούς και τους επισκέπτες που έγιναν μέρος αυτής της ιστορικής αρχής και της «γέννησης ενός θεσμού».

Τα μικρότερα παιδιά του οικοδεσπότη Χορευτικού συλλόγου παρέδωσαν αναμνηστικές πλακέτες, ως ένα μεγάλο "ευχαριστώ" στους εκπροσώπους των συλλόγων που ήρθαν από μακριά για να μας ταξιδέψουν με τους χορούς τους.

Στην βραδιά που το «Νέμα» έγραψε την πρώτη του σελίδα παρευρέθηκαν, εκπροσωπώντας τον Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Γόρτυνος και Μεγαλοπόλεως κ.κ. Νικηφόρο ο πρωτοπρεσβύτερος Εμμανουήλ Πετράκης, ο Βουλευτής Αρκαδίας Βαγγέλης Γιαννακούρας, ο Δήμαρχος Γορτυνίας Ευστάθιος Κούλης, ο Αντιδήμαρχος Δημήτρης Καζάς, ο Γραμματέας του Δήμου Σταύρος Δημάκος και ο Δημοτικός Σύμβουλος Δημήτρης Τσέκας, Πρόεδροι Δημοτικών Κοινοτήτων, ο Πρόεδρος του Ευρωπαϊκού Πολιτιστικού Κέντρου Δελφών Παναγιώτης Ροϊλός, ο Πρόεδρος της Παγγορτυνιακής Ένωσης Παναγιώτης Αγγελακόπουλος, ο Πρόεδρος του Διασυνεδριακού και Πολιτιστικού Κέντρου Δημητσάνας Κώστας Λάμπρου, εκπρόσωποι τοπικών συλλόγων και πλήθος κόσμου που στο τέλος της βραδιάς συνέχισαν τους χορούς στη σκηνή του γορτυνιακού Θεάτρου.

Όπως χαρακτηριστικά ειπώθηκε στο κλείσιμο: «Το νήμα δεν κόβεται εδώ. Τώρα ξεκινά να υφαίνει τον θεσμό των επόμενων χρόνων».

Καλή αντάμωση στο 2ο ΝΕΜΑ!

Εκ του Δήμου Γορτυνίας

Προσθήκη σχολίου

Επιστροφή στην κορυφή

Διαβάστε επίσης...