Menu
RSS
Παρασκευή, 26/04/2024
kalimera-arkadia logo
kalimera Arkadia Facebook pageKalimera Arkadia TwitterKalimera Arkadia YouTube channel
ΚΤΕΛ Αρκαδίας

Ελλάδα

ΦΕΚ | Όλοι οι κανόνες τήρησης αποστάσεων στις παραλίες (πίνακες)

  • Κατηγορία Ελλάδα

Διαβάστε τους «Κανόνες τήρησης αποστάσεων σε οργανωμένες ιδιωτικές και μη παραλίες στο σύνολο της επικράτειας, προς περιορισμό της διασποράς του κορωνοϊού COVID-19».

Το ΦΕΚ της απόφασης εδώ.

Συγκεκριμένα, «στις πάσης φύσεως επιχειρήσεις, που εκμεταλλεύονται παραλίες, οι διοικήσεις τους οφείλουν να διασφαλίζουν την τήρηση των ακόλουθων κανόνων:

2. Το προσωπικό των οργανωμένων παραλιών υποχρεούται να απολυμαίνει τακτικά τις εγκαταστάσεις υγιεινής (WC, αποδυτήρια, ντους) αναρτώντας πρόγραμμα καθαρισμού και απολύμανσης που θα επιδεικνύεται στις αρχές ελέγχου.
3. Οι επιχειρήσεις υποχρεούνται να απολυμαίνουν τις ξαπλώστρες μετά από κάθε εναλλαγή της μίσθωσης αυτών κατά τη διάρκεια της ημέρας. Στην ξαπλώστρα τοποθετείται πετσέτα υποχρεωτικά με ευθύνη του λουόμενου.

 

Παραβάσεις κανόνων λειτουργίας ιδιωτικών επιχειρήσεων – Κυρώσεις

1. Στις επιχειρήσεις που δεν τηρούν τις απαιτήσεις του άρθρου 1, επιβάλλεται, ανάλογα με τον βαθμό διακινδύνευσης της δημόσιας υγείας, για κάθε παράβαση, με αιτιολογημένη πράξη της αρμόδιας αρχής, διοικητικό πρόστιμο από πέντε χιλιάδες (5.000) έως είκοσι πέντε χιλιάδες (25.000) ευρώ και αναστολή λειτουργίας για χρονικό διάστημα από δεκαπέντε (15) έως είκοσι (20) ημέρες, σύμφωνα με τον πίνακα που ακολουθεί:

2. Όταν η διαχείριση/εκμετάλλευση των παραλιών, ξαπλωστρών και ομπρελών πραγματοποιείται από νομικό ή φυσικό πρόσωπο που φέρει τους ΚΑΔ:

Δραστηριότητες υπηρεσιών εστιατορίων και κινητών μονάδων εστίασης/56.10 και δραστηριότητες παροχής ποτών/56.30 ισχύουν οι προϋποθέσεις και κυρώσεις της παρ. 1. 

Αρμόδιες αρχές ελέγχου και επιβολής κυρώσεων
1. α) Αρμόδιες αρχές για τη διασφάλιση της εφαρμογής
της παρούσας για τη διενέργεια ελέγχων, τη διαπίστωση
των παραβάσεων και την επιβολή των προβλεπόμενων
διοικητικών κυρώσεων είναι, το Σώμα Επιθεώρησης Εργασίας (Σ.ΕΠ.Ε.), οι Υγειονομικές Υπηρεσίες των ΟΤΑ α’
και β’ βαθμού, η Ελληνική Αστυνομία, η Δημοτική Αστυνομία και οι Λιμενικές Αρχές στην περιοχή ευθύνης τους,
η Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή, καθώς και η Εθνική Αρχή Διαφάνειας (Ε.Α.Δ.) του
άρθρου 82 του ν. 4622/2019 (Α’ 133).
β) Όργανα ελέγχου αποτελούν οι επιθεωρητές του
Σ.ΕΠ.Ε., τα αρμόδια υγειονομικά όργανα των Υγειονομικών Υπηρεσιών των ΟΤΑ α’ και β’ βαθμού, το ένστολο
προσωπικό της Ελληνικής Αστυνομίας, το προσωπικό
της Δημοτικής Αστυνομίας, το ένστολο προσωπικό των
Λιμενικών Αρχών, οι ελεγκτές της Γενικής Γραμματείας
Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή, καθώς και οι
επιθεωρητές-ελεγκτές της Εθνικής Αρχής Διαφάνειας
(Ε.Α.Δ.).
2. Τα ανωτέρω όργανα ελέγχου διενεργούν τακτικούς
ελέγχους, έκτακτους ελέγχους, ελέγχους κατόπιν καταγγελίας καθώς και από κοινού ελέγχους όπου απαιτείται,
ενημερώνουν εγγράφως την προϊσταμένη τους υπηρεσία ή αρχή για τα αποτελέσματα των ελέγχων. Κατά τη
διάρκεια των ελέγχων φέρουν και επιδεικνύουν υποχρεωτικώς την υπηρεσιακή τους ταυτότητα ή άλλο έγγραφο
αποδεικτικό της ιδιότητάς τους.
3. Οι άλλες αρμόδιες αρχές της περ. (α) της παρ. 1
που επιβάλλουν πρόστιμα σε επιχειρήσεις υποχρεούνται να αποστέλλουν στη Γενική Γραμματεία Εμπορίου
και Προστασίας του Καταναλωτή του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων, στην ηλεκτρονική διεύθυνση
Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε., τα στοιχεία αποστολής των
σχετικών κυρώσεων σύμφωνα με το Παράρτημα ΙΙ της
παρούσας, μετά από την έκδοση της σχετικής απόφασης
του Προϊσταμένου της Υπηρεσίας ή Αρχής, σύμφωνα με
την παρ. 3 του άρθρου 4.

Άρθρο 4
Διαδικασίες ελέγχων – πιστοποίηση παραβάσεων
1. Οι αρμόδιες Αρχές του άρθρου 3 μέσω των οικείων
οργάνων ελέγχου διενεργούν ελέγχους για την τήρηση
της παρούσας και προβαίνουν στη βεβαίωση των σχετικών παραβάσεων.
2. Οι έλεγχοι αυτοί πραγματοποιούνται στο πλαίσιο της
ελεγκτικής δράσης των αρμόδιων αρχών, κατά τα οριζόμενα στην παρούσα και στους οικείους οργανισμούς
λειτουργίας τους και αναλόγως των αρμοδιοτήτων τους.
3. Σε περίπτωση που διαπιστώνεται παράβαση, συντάσσεται από τα ελεγκτικά όργανα Πράξη Επιβολής
Προστίμου και Αναστολής Λειτουργίας, εφόσον συντρέχει περίπτωση κατά το άρθρο 2. Αν η παράβαση
αφορά σε κατάστημα υγειονομικού ενδιαφέροντος ή
επιχείρηση ή οργανισμό/φορέα, σε περίπτωση άρνησης παραλαβής, η επιδιδόμενη πράξη θυροκολλάται
στον χώρο όπου διαπιστώθηκε η παράβαση με την
παρουσία δυο εκ των οικείων ελεγκτικών οργάνων.
Για την άρνηση παραλαβής και τη θυροκόλληση γίνεται σχετική ενυπόγραφη και χρονολογημένη μνεία στα
αντίτυπα της επιδιδόμενης πράξης. Εντός προθεσμίας
πέντε (5) ημερών από την επίδοση της Πράξης Επιβολής
Προστίμου και Αναστολής Λειτουργίας, ο ελεγχόμενος
δύναται να υποβάλει τις αντιρρήσεις του στον Προϊστάμενο της Υπηρεσίας ή της Αρχής στην οποία ανήκει το
όργανο το οποίο διαπίστωσε την παράβαση. Η υποβολή
αντιρρήσεων πραγματοποιείται μόνον ηλεκτρονικά στη
σχετική διεύθυνση που αναγράφεται υποχρεωτικά στο
έντυπο της Πράξης Επιβολής Προστίμου και Αναστολής
Λειτουργίας. Με εξαίρεση τις υπηρεσίες του Σώματος
Επιθεώρησης Εργασίας (Σ.ΕΠ.Ε.), όπου εκδίδεται με αιτιολογημένη απόφαση του Προϊσταμένου της υπηρεσίας
απόφαση επί των αντιρρήσεων εντός σαράντα οκτώ (48)
ωρών, στις υπόλοιπες Αρχές της παρ. 1 του άρθρου 3, με
απόφαση του Προϊσταμένου της Υπηρεσίας ή της Αρχής,
συγκροτείται τριμελής επιτροπή, η οποία εξετάζει εντός
σαράντα οκτώ (48) ωρών τις αντιρρήσεις και με αιτιολογημένη αναφορά για τα συγκεκριμένα περιστατικά και
στοιχεία, τις αποδέχεται ή τις απορρίπτει και επιβάλλει
τις κυρώσεις. Αν οι προβληθείσες αντιρρήσεις απορριφθούν, επικυρώνονται οι διοικητικές πράξεις (διοικητικό
πρόστιμο και αναστολή λειτουργίας όπου προβλέπεται)
από τον Προϊστάμενο της Υπηρεσίας ή Αρχής, ο οποίος εκδίδει σχετική απόφαση. Εάν για τη διαπιστωθείσα παράβαση επιβάλλεται και αναστολή λειτουργίας,
αυτή άρχεται από την κοινοποίηση στον ελεγχόμενο της
απορριπτικής απόφασης του προηγούμενου εδαφίου.

Άρθρο 5
Επιβολή προστίμων
1. Το πρόστιμο επιβάλλεται με αιτιολογημένη πράξη
της αρμόδιας αρχής για κάθε παράβαση των μέτρων που
προβλέπονται στην παρούσα.
2. Η παράβαση καταχωρείται στο ειδικό έντυπο, που
τιτλοφορείται «Πράξη Επιβολής Προστίμου και Αναστολής Λειτουργίας», βάσει του υποδείγματος του Παραρτήματος Ι που επισυνάπτεται στην παρούσα και αποτελεί
αναπόσπαστο μέρος της, στην οποία καταχωρούνται
υποχρεωτικά τα στοιχεία του παραβάτη, ο Α.Φ.Μ. και ο
Αριθμός Αστυνομικής Ταυτότητας/Διαβατηρίου, περιγράφεται η διαπιστωθείσα παράβαση και αναγράφεται
το ύψος του επιβαλλόμενου προστίμου. Η πράξη συμπληρώνεται εις τριπλούν από το όργανο ελέγχου. Ακολούθως, ένα (1) αντίγραφο επιδίδεται στον ελεγχόμενο,
ένα (1) αποστέλλεται στην αρμόδια Δ.Ο.Υ. κατοικίας του
ελεγχόμενου ή της έδρας της ελεγχόμενης επιχείρησης
μετά την πάροδο της προθεσμίας για υποβολή αντιρρήσεων και ένα (1) παραμένει ως στέλεχος στην αρμόδια
Αρχή, το οποίο αποτελεί το νόμιμο τίτλο βεβαίωσης
παράβασης.
3. Το ειδικό τριπλότυπο έντυπο εκδίδεται και διανέμεται στα οικεία ελεγκτικά όργανα με μέριμνα και ευθύνη
των διαλαμβανόμενων στο άρθρο 3 της παρούσας αρμόδιων Αρχών.
4. Ο ελεγχόμενος υποχρεούται να αναφέρει στο όργανο ελέγχου τα απαραίτητα για τη βεβαίωση της παράβασης προσωπικά του στοιχεία ή στοιχεία της επι-
χείρησης, όπως ονοματεπώνυμο, πατρώνυμο, Α.Φ.Μ.,
αρμόδια Δ.Ο.Υ., Α.Φ.Μ. και αρμόδια Δ.Ο.Υ. της έδρας της
ελεγχόμενης επιχείρησης, αντιστοίχως, Αριθμό Δελτίου
Ταυτότητας (Α.Δ.Τ.) ή Αριθμό Διαβατηρίου, διεύθυνση
κατοικίας και να προσκομίσει στο πλαίσιο του ελέγχου,
αν πρόκειται για κατάστημα υγειονομικού ενδιαφέροντος, την άδεια λειτουργίας του καταστήματος ή τη
γνωστοποίηση λειτουργίας του ή οποιοδήποτε έγγραφο
δημόσιας αρχής από το οποίο προκύπτει η επιφάνειά
του. Σε περίπτωση που ο ελεγχόμενος αρνηθεί να δώσει
οποιοδήποτε από τα προαναφερθέντα στοιχεία, τότε το
όργανο ελέγχου δύναται να ζητήσει άμεσα τη συνδρομή
της Ελληνικής Αστυνομίας.

https://www.aftodioikisi.gr

Διαβάστε περισσότερα...

Επίσημο | Ψηφίστηκαν οι αλλαγές για τα τραπεζοκαθίσματα - Τι αλλάζει!

  • Κατηγορία Ελλάδα

Ψηφίστηκε από την ολομέλεια της Βουλής, μετά από μια 12ωρη συνεδρίαση, το νομοσχέδιο του υπουργείου Τουρισμού με τίτλο “ Ειδικές μορφές τουρισμού και διατάξεις για την τουριστική ανάπτυξη”. Υπέρ της αρχής και επί του συνόλου του νομοσχεδίου ψήφισαν οι βουλευτές της ΝΔ και του Κινήματος Αλλαγής, “ παρών” δήλωσαν οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ, ενώ καταψήφισαν οι βουλευτές του ΚΚΕ, της Ελληνικής Λύσης και του ΜέΡΑ25.

Στο νομοσχέδιο αυτό προβλέπονται και οι αλλαγές για τα τραπεζοκαθίσματα, ένα θέμα που αγγίζει πολλές επιχειρήσεις και στην Αρκαδία.

ΤΙ ΑΛΛΑΖΕΙ

1. Έως τις 30.11.2020, µε απόφαση της υπηρεσίας του
οικείου δήµου που είναι αρµόδια για τη διαχείριση χρήσης κοινοχρήστου χώρου, υπό την επιφύλαξη του ν.
3028/2002 (Α΄ 153) και κατά παρέκκλιση κάθε άλλης διάταξης, δύναται να παραχωρείται ατελώς, πέραν του αναλογούντος και προβλεποµένου στην άδεια χρήσης κοινοχρήστου χώρου, πρόσθετος κοινόχρηστος χώρος για
ανάπτυξη τραπεζοκαθισµάτων, ο οποίος µπορεί να εκτείνεται σε κοινόχρηστο χώρο, συνεχόµενο ή µη της υφιστάµενης παραχώρησης, ύστερα από αίτηση του ενδιαφερόµενου και υπό την προϋπόθεση ότι δεν θίγονται δικαιώµατα έτερων δικαιούµενων της χρήσης αυτού. Ο παραχωρούµενος χώρος µπορεί να εκτείνεται µέχρι του διπλάσιου του χώρου της αρχικής παραχώρησης ή να είναι
ικανός για την ανάπτυξη του ίδιου αριθµού τραπεζοκαθισµάτων που προβλέπονται στην ήδη κατεχόµενη άδεια
χρήσης, και πάντως δεν µπορεί να είναι τριπλάσιος από
την αρχική παραχώρηση. Η αίτηση µπορεί να υποβάλλεται ηλεκτρονικά. Προκειµένου περί πλατειών, στις οποίες προβάλλονται καταστήµατα υγειονοµικού ενδιαφέροντος, η πρόσθετη παραχώρηση χώρου γίνεται κατ’ εφαρµογή των προβλεποµένων στην παρ. 5 του άρθρου 13
του 24.9/20.10.1958 βασιλικού διατάγµατος (Α΄ 171).
Προκειµένου περί οδών, η παραχώρηση χρήσης τους
λαµβάνει χώρα ύστερα από γνώµη της αρµόδιας Αστυνοµικής Αρχής και αφορά το τµήµα προ των καταστηµάτων ή στην προβολή αυτών. Για τους λοιπούς κοινόχρηστους χώρους ισχύει αναλόγως το άρθρο 13 του ως άνω
βασιλικού διατάγµατος. Δεν είναι δυνατή η ανάπτυξη
µόνιµων ή προσωρινών σταθερών κατασκευών, καθώς
και η εγκατάσταση ηχείων, στον χώρο που παραχωρείται
σύµφωνα µε τις διατάξεις του άρθρου αυτού.

2. Υπό την επιφύλαξη της παρ. 7 του άρθρου 13 του
24.9/20.10.1958 βασιλικού διατάγµατος, για τη χορήγηση της αδείας χρήσης πρόσθετου χώρου λαµβάνονται υπόψη, ιδίως, η ακώλυτη διέλευση πεζών και οχηµάτων,
καθώς και η προστασία των διαβάσεων των ατόµων µε αναπηρία και εµποδιζόµενων ατόµων (ΑµεΑ), βάσει των
διατάξεων της υπ’ αριθµ. 52907/2009 απόφασης του Υπουργού Περιβάλλοντος και Κλιµατικής Αλλαγής
(Β΄ 2621). Σε κάθε περίπτωση, κατά την ανάπτυξη των
τραπεζοκαθισµάτων, καθώς και οποιωνδήποτε κινητών
κατασκευών σκίασης σε κοινόχρηστους χώρους, πρέπει
να εξασφαλίζεται και κατά την ανάπτυξη των τραπεζοκαθισµάτων η λωρίδα ελεύθερης όδευσης πεζών τουλάχιστον ενός µέτρου και πενήντα εκατοστών (1,50 µ.).
Δεν επιτρέπεται ο παραχωρηµένος επιπρόσθετος χώρος
που καταλαµβάνουν τα τραπεζοκαθίσµατα να επικαλύπτει τυχόν κατασκευασµένο, σύµφωνα µε τις διατάξεις
της υπ’ αριθµ. 52907/2009 απόφασης του Υπουργού Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιµατικής Αλλαγής, οδηγό
όδευσης τυφλών. Επιπλέον, λαµβάνεται µέριµνα για την
απρόσκοπτη πρόσβαση και λειτουργία εγκαταστάσεων
των Οργανισµών Κοινής Ωφέλειας. Σε καµία περίπτωση
οι προσωρινές διαµορφώσεις δεν εµποδίζουν τις εισόδους/εξόδους των παρόδιων κτιρίων, των χώρων στάθµευσης των παρακείµενων χρήσεων, τις απορροές των
οµβρίων και τη διέλευση οχηµάτων έκτακτης ανάγκης όπως προβλέπεται από την κείµενη νοµοθεσία.

3. Στις περιπτώσεις που δεν είναι δυνατή η κατά την
παρ. 1 παραχώρηση πρόσθετου χώρου, µε απόφαση της
οικείας οικονοµικής επιτροπής επέρχεται µείωση των τελών χρήσης αναλογικά προς την επιβαλλόµενη µείωση
του αριθµού των τραπεζοκαθισµάτων και πάντως όχι άνω του πενήντα τοις εκατό (50%). Εφόσον δεν είχε χορηγηθεί αρχικά άδεια χρήσης κοινοχρήστου χώρου, είναι
δυνατή η χορήγηση κατά τις διατάξεις του άρθρου αυτού, άδειας για την ανάπτυξη αριθµού τραπεζοκαθισµάτων ίσου µε την επιβαλλόµενη µείωση στον εσωτερικό ή
αύλιο χώρο ή στο προκήπιο του καταστήµατος.

4. Με απόφαση του οικείου Δηµάρχου είναι δυνατή η
συγκρότηση συνεργείων ελέγχου για την τήρηση των
διατάξεων της νοµοθεσίας για τη λειτουργία των ΚΥΕ,
συµπεριλαµβανοµένου του ελέγχου για τα µέγιστα επιτρεπόµενα όρια ηχοστάθµης από τη χρήση µουσικής, τα
οποία αποτελούνται από δηµοτικούς υπαλλήλους και
προσωπικό της Δηµοτικής Αστυνοµίας, εφόσον λειτουργεί Υπηρεσία Δηµοτικής Αστυνοµίας στον οικείο δήµο.
Ελεγκτικές αρµοδιότητες άλλων Υπηρεσιών και Φορέων
δεν θίγονται από τις διατάξεις του παρόντος. Με όµοια
απόφαση συγκροτούνται συνεργεία από υπαλλήλους
του οικείου δήµου για την αφαίρεση και περισυλλογή αντικειµένων πάσης φύσεως επί του αυθαιρέτως καταληφθέντος κοινόχρηστου χώρου. Στο προσωπικό των συνεργείων της παρούσας καταβάλλεται αποζηµίωση υπερωριακής απασχόλησης και απασχόλησης κατά τη νύχτα
και κατά τις εξαιρέσιµες ηµέρες, σύµφωνα µε τα ισχύοντα στο άρθρο 20 του ν. 4354/2015 (Α΄ 176).

5. Σε περίπτωση αυθαίρετης χρήσης πέραν των µε την
παρ. 1 παραχωρηθέντων κοινόχρηστων χώρων, επιβάλλεται, µε απόφαση του οικείου Δηµάρχου, σε βάρος του
παραβάτη πρόστιµο ίσο µε το τέλος που αναλογεί στην
παράνοµη χρήση. Με µέριµνα του οικείου δήµου αποµακρύνονται αµέσως τα επιπλέον τραπεζοκαθίσµατα ή τυχόν άλλα αντικείµενα. Εφόσον βεβαιωθεί δεύτερη παράβαση εντός τριών (3) µηνών, αφαιρείται η άδεια χρήσης
κοινοχρήστου χώρου και επιβάλλεται προσωρινή διακοπή λειτουργίας του καταστήµατος για τρεις (3) µήνες.

6. Κατά το διάστηµα προσωρινής διακοπής λειτουργίας ΚΥΕ για λόγους αναγόµενους σε παραβάσεις της
κείµενης νοµοθεσίας, δεν είναι δυνατή η ίδρυση και έναρξη λειτουργίας άλλου καταστήµατος υγειονοµικού
ενδιαφέροντος στην ίδια τοποθεσία.

7. Για επιτακτικούς λόγους αντιµετώπισης σοβαρού
κινδύνου δηµόσιας υγείας που συνίσταται στη µείωση
του κινδύνου διασποράς του κορωνοϊού COVID-19, επιβάλλονται ως µέτρα πρόληψης και για το απολύτως αναγκαίο χρονικό διάστηµα, προσωρινά κυκλοφοριακά µέτρα και ρυθµίσεις αύξησης του χώρου για την εξυπηρέτηση των πεζών και των µετακινούµενων µε ήπιες µορφές µετακίνησης. Με απόφαση της Επιτροπής Ποιότητας Ζωής του οικείου δήµου ή της οικείας περιφέρειας, η
οποία εκδίδεται κατά παρέκκλιση του άρθρου 52 του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (ν. 2696/1999, Α΄ 57) και του
άρθρου 225 του ν. 3852/2010 (Α΄ 87), και ύστερα από µελέτη της Τεχνικής Υπηρεσίας, είναι δυνατή η απαγόρευση κυκλοφορίας οχηµάτων σε οδούς αρµοδιότητάς
τους, είτε για ορισµένες ώρες της ηµέρας είτε για το σύνολο της ηµέρας, καθώς και η προσωρινή απαγόρευση
στάσης και στάθµευσης, υπό την προϋπόθεση ακώλυτης
διέλευσης οχηµάτων άµεσης ανάγκης και
διέλευσης/στάσης/στάθµευσης οχηµάτων µονίµων κατοίκων και ΑµεΑ. Με όµοια απόφαση είναι δυνατή η δηµιουργία προσωρινών διαδρόµων κίνησης πεζών, προσωρινών διαδρόµων κίνησης ποδηλάτου και προσωρινή δηµιουργία περιοχών ήπιας κυκλοφορίας ή δρόµων ήπιας
κυκλοφορίας µε µείωση του ορίου ταχύτητας στα τριάντα (30) χλµ/ώρα, σε τοπικές οδούς ή σε περιοχές κατοικίας. Οι αποφάσεις της περίπτωσης αυτής ισχύουν µέχρι
30.11.2020.

Διαβάστε περισσότερα...
Συνδρομή σε αυτήν την τροφοδοσία RSS

Διαβάστε επίσης...